1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olga
    Drive
    • 2014
    • 41

    Na tych filmach, o ile nie przeoczyłem i na ile był widoczny obrotomierz, to nie oszczędzano obrotów!
    Wyniki chyba też lepsze niż katalogu skody (?)

    Panowie nie popadajmy w przesadę: to jest czysta arytmetyka.

    Te 250Nm dla cięższego auta daje mniejszy skutek dynamiczny niż niż dla auta lżejszego.

    Np. combi 18.tsi jest cięższy od combi 1.4tsi - to kiedyś sprawdzałem i jest to ok 6%, więc skoro mówimy o przyśpieszaniu
    to masa auta się bardzo liczy

    można więc powiedzieć, że efektywnie 1.8TSI (będący częścią auta cięższego) ma max. moment obrotowy 237Nm, podczas gdy 1.4TSI ma
    250Nm
    (charakterystykę zewnętrzną 1.8TSI trzeba więc obniżyć względem char. zew. dla 1.4TSI)
    Co oczywiście skutkuje , że gdzieś powyżej 3500 a poniżej 4000 oba auta się zrównają i powyżej dominuje niepodzielnie 1.8TSI
    (tego nigdy nie kwestionowałem).

    OK, sprawdzę - nie w tej chwili, czy 3900obr./min jest punktem zrównania, czy nie jest to niżej (na podstawie danych katalogowych) - to był taki trochę strzał (bo nie chciało mi się liczyć dokładnie)

    Co do prób na ,,kresce" dwóch samochodów - no jestem sceptyczny, liczy się kierowca, jego reakcje, wyczucie auta i to czy faktycznie
    jednocześnie wystartują.

    O związku obrotów (faktycznym punktem pracy silnika) z prędkością auta
    decyduje również przełożenie --- założyłem milcząco, że dla obu modeli to to samo.

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Jak chcesz sobie podnieść ego bo kupiłeś 1.4 to możesz wstawiać jeszcze więcej teorii potwierdzających dlaczego 1,4 to prawie to samo co 1,8. Napisałem na początku - jedź >100 i nadepnij na gaz bez redukcji. Film o wyścigu 1,4 i 1,8 tylko potwierdził różnicę właśnie nie na obrotach pow. 4000, ale poniżej, bo 100km/h to nie jest jakieś tam żyłowanie silnika tylko spokojniutka jazda z o ile pamiętam ok. 2,5obrotów na 5.
      1,4 ma inne zalety niż "prawie" takie przyspieszenia jak 1,8. Ma na pewno mniejsze zapotrzebowanie na paliwo przy spokojnej jeździe.
      Jest też niestety głośniejszy przy ostrzejszym przyspieszaniu.

      Komentarz

      • sebkoch
        Ambiente
        • 2014
        • 231
        • Octavia III (5E3)
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        olga
        Skoro 1.4 TSI ma być szybsze do 100 km/h czy coś tam około to skąd ta różnica w danych katalogowych w przyspieszeniu 0-100km/h? Zapewniam Cię, że spod świateł 1.4 będzie mieć przewagę tylko do momentu wbicia 2-biegu w 1.8 :twisted:
        Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

        Komentarz

        • feels3
          Rider
          • 2013
          • 348

          Zamieszczone przez olga
          Panowie nie popadajmy w przesadę: to jest czysta arytmetyka.

          Te 250Nm dla cięższego auta daje mniejszy skutek dynamiczny niż niż dla auta lżejszego.
          Przede wszystkim polecam doczytac co nie co i nie powielac "plotek" ktore glosza ze moment stanowi o przyspieszeniu. Nie wiem czy wiesz ale silniki F1 V8 mialy moment w okolicach 250-300Nm, ale ogromna moc wlasnie.

          Za wyraznie lepsze osiagi w 1.8 odpowiada wieksza moc i jej lepszy przebieg.

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            Do miasta i spokojnej jazdy to pewnie taki 1.2 czy 1.4 jest bardzo OK.
            1.8 kupuje się IMHO dla większego komfortu przy wyprzedzaniu, którego nie dadzą mniejsze silniki. Podejrzewam, że 1.4 będzie szedł równo z RS, ale tylko do momentu jak w RS przestaną mielić koła po asfalcie, czyli 60-80 km/h
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • greg505
              L&K
              • 2013
              • 1239

              Zamieszczone przez olga
              można więc powiedzieć, że efektywnie 1.8TSI (będący częścią auta cięższego) ma max. moment obrotowy 237Nm, podczas gdy 1.4TSI ma
              250Nm
              (charakterystykę zewnętrzną 1.8TSI trzeba więc obniżyć względem char. zew. dla 1.4TSI)
              Twoje teoretyczne dywagacje mial by moze racje bytu gdyby 1.8 mialo te 250Nm, ale jak potwierdzaja wykresy ten silnik ma ok 300Nm i 200KM, wiec niestety sa nietrafione.
              Black magic

              Komentarz

              • maro rs
                Elegance
                • 2014
                • 948

                Jeśli chodzi o max przyspieszenia, to moment poniżej 3 krpm (a poza startem w zasadzie od 4,5 krpm) mógłby w ogóle nie istnieć, bo obrotomierz ani na chwilę nie zahaczy o ten zakres.
                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                Komentarz

                • krzyzakp
                  L&K
                  • 2013
                  • 1016
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  Skoro chesz udowodnic ze 1.4TSI zbierze sie lepiej, to znajdz 2 O3 w tej samej budzie, z DSG i ustaw je na kresce.. Dzieki DSG wyeliminujesz czynnik kierowcy (No chyba ze jeden bedzie mial 60kg wagi, a drugi 160kg ), bo automat przy depnieciu w podloge w obu silnikach bedzie korzystał z pełnej mocy.. Wtedy zobaczysz ze owszem, na 1ce i poczatku 2ki ida rowno, ale tylko dzieki temu ze 1.8 nie uzyje pelnych mozliwosci z braku trakcji..

                  Na tej samej zasadzie, dobry kierowca i w pandzie Cie moze zrobic spod swiatel do tych przepisowych 50km/h, bo w tym zakresie wiekszosc aut na rynku radzi sobie bardzo podobnie.. Pomijam oczywiscie 4x4, bo tam o trakcje sie nie martwisz

                  Moja O3 RS

                  Komentarz

                  • greg505
                    L&K
                    • 2013
                    • 1239

                    Zamieszczone przez krzyzakp
                    Na tej samej zasadzie, dobry kierowca i w pandzie Cie moze zrobic spod swiatel do tych przepisowych 50km/h, bo w tym zakresie wiekszosc aut na rynku radzi sobie bardzo podobnie.. Pomijam oczywiscie 4x4, bo tam o trakcje sie nie martwisz
                    Potwierdzam, na mokrym, panda 4x4 łoji strasznie 1.8 na starcie, mialem okazje sie przekonac :lol:
                    Black magic

                    Komentarz

                    • JestTakiWiatr
                      Drive
                      • 2015
                      • 47
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez sebkoch
                      No dokładnie się zgadzam.
                      Jednak 10 lat jazdy TSI w zakresie obrotów 1500-2500 (bo tak będzie sugerował komputer) nie przyczyni się do wydłużenia jego żywotności a wręcz ją skróci...
                      Sorry za odkopanie, ale nie dopatrzylem sie w watku nigdzie rozwiniecia mysli, takze dopytam Od prawie 2 miesiecy uzytkuje octavie, glownie w miescie. Biegi przelaczam w zasadzie zgodnie z tym, co mowi komputer. W praktyce turlam sie majac przewaznie 1.5-2tys obr/min, sporadycznie wyprzedzajac czy dynamiczniej ruszajac spod swiatel (natomiast zgodnie z przykazaniami w instrukcji, staram sie samochodu nie piłowac do momentu, az osiagnie normalna temp oleju).

                      Jest to moj pierwszy silinik TSI i zarazem pierwszy silnik z turbina. Kolego sebkoch - rozwin prosze mysl i podrzuc pare eksploatacyjnych rad. Duzo bardziej zalezy mi na dbaniu o zywotnosc silinika niz o utrzymynanie niskiego spalania (o ile to pierwsze moze miec wplyw na to drugie).

                      dzieki,
                      pozdrawiam

                      Komentarz

                      • lukrys
                        Rider
                        • 2013
                        • 435

                        a ja bym sie chciał dowiedzieć co ile wymieniać filtry, płyny?

                        Komentarz

                        • krzyzakp
                          L&K
                          • 2013
                          • 1016
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          lukrys, serwis mowi ze wg wskazan komputera, ktory jest ustawiona na LL, czyli max 30tys, ale przy jezdzie w miescie wzywa czesciej.. Lub 2lata

                          Spora czesc forumowiczow (w tym i ja) jest za wymiana czesciej, po 10-15tys km lub roku.. Wybor nalezy do Ciebie.

                          Filtry oczywiscie razem z olejem, bo nie ma sensu wymieniac filtru oleju, zostawiajac stary olej - i na odwrot.

                          Najbardziej zastanawia mnie jak ma przezyc filtr powietrza, gdy moj w poprzednim aucie po 10tys potrafil byc zdrowo uwalony i czasem zastanawialem sie czy dotrwa do 15tys...

                          Moja O3 RS

                          Komentarz

                          • maro rs
                            Elegance
                            • 2014
                            • 948

                            Otóż Panowie, Skoda wymienia tak
                            - przy 30.000 filtr kabinowy
                            - przy 60.000 filtr kabinowy, paliwa i świece w benzynie
                            - przy 90.000 filtr kabinowy i powietrza (pierwsza wymiana).

                            Tak jest w pakiecie Basic, wiec są to wymiany obowiązkowe. Każda częstsza jest już dobrowolna.
                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                            Komentarz

                            • krzyzakp
                              L&K
                              • 2013
                              • 1016
                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              Po 90tys filtr powietrza? :shock:
                              Ciekawe jak ten filtr sobie bedzie radził z filtrowaniem i w ogole przepuszczaniem powietrza.. Szczegolnie ze bardziej sie dba o człowieka i jego "wrazliwy nosek" niz o to, co spala silnik... Dla filtra paliwa jeszcze rozumiem, ale powietrza to dla mnie pomyłka.. Dobrze ze nie brałem zadnego z tych pakietow

                              Moja O3 RS

                              Komentarz

                              • sebkoch
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 231
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                Zamieszczone przez JestTakiWiatr
                                Zamieszczone przez sebkoch
                                No dokładnie się zgadzam.
                                Jednak 10 lat jazdy TSI w zakresie obrotów 1500-2500 (bo tak będzie sugerował komputer) nie przyczyni się do wydłużenia jego żywotności a wręcz ją skróci...
                                Sorry za odkopanie, ale nie dopatrzylem sie w watku nigdzie rozwiniecia mysli, takze dopytam Od prawie 2 miesiecy uzytkuje octavie, glownie w miescie. Biegi przelaczam w zasadzie zgodnie z tym, co mowi komputer. W praktyce turlam sie majac przewaznie 1.5-2tys obr/min, sporadycznie wyprzedzajac czy dynamiczniej ruszajac spod swiatel (natomiast zgodnie z przykazaniami w instrukcji, staram sie samochodu nie piłowac do momentu, az osiagnie normalna temp oleju).

                                Jest to moj pierwszy silinik TSI i zarazem pierwszy silnik z turbina. Kolego sebkoch - rozwin prosze mysl i podrzuc pare eksploatacyjnych rad. Duzo bardziej zalezy mi na dbaniu o zywotnosc silinika niz o utrzymynanie niskiego spalania (o ile to pierwsze moze miec wplyw na to drugie).

                                dzieki,
                                pozdrawiam
                                Według mnie zakres obrotów 1500-2500 jaki proponuje komputer jest "zły" dla silnika benzynowego i nadmiernie go obciąża. W tym zakresie da się jeździć tylko dzięki turbo na pokładzie. Każda benzyna musi się jednak wkręcić na te 3,5 - 5 tyś obrotów bo inaczej się zamulli. Nie mówię o jeździe non stop z takimi obrotami czy z jazdą do odcięcia. Według mnie podczas każdej przejażdżki jak silnik jest dogrzany można i trzeba go raz przeciągnąć na jakimś biegu 8) Po coś w końcu jest w benzynach obrotomierz wyskalowany wyżej niż 4 tyś...

                                Owszem znajdą się też miłośnicy jazdy na kropelce lub chuchania i dmuchania na autko żeby czasem nie miał zbyt wysokich obrotów (dla niektórych powyżej 3,5 tyś). Ja uważam, że auto jest dla kierowcy i ma mu sprawiać frajdę a nie odwrotnie i wszędzie trzeba zachować umiar. Skoro w każdym aucie jest ocięcie powyżej jakiś obrotów to spokojnie można do nich dochodzić. A jak ktoś koniecznie chce jeździć jak komp pokazuje to proszę bardzo. Jednak według mnie on wskazuje taki styl jazdy, który tylko przyczyni się do problemów z autem.

                                Najważniejsze to wylać z auta Castrola i zalać Motulem, Milersem itp. Na tych olejach można go męczyć do woli. Castrol jak zlewałem go po pierwszych 3 tyś był jak coca-cola i śmierdział benzyną (Motul oczywiście też śmierdzi jak w każdym TSI ale ma inną konsystencję).

                                Trochę chaotycznie przedstawiłem swój pogląd ale zawsze coś
                                Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez sebkoch
                                  Najważniejsze to wylać z auta Castrola i zalać Motulem, Milersem itp. Na tych olejach można go męczyć do woli. Castrol jak zlewałem go po pierwszych 3 tyś był jak coca-cola i śmierdział benzyną (Motul oczywiście też śmierdzi jak w każdym TSI ale ma inną konsystencję).
                                  ta.... Castrol to całe zło tylko dlatego, że nazywa się Castrol? Jest wiele osób chwalących Castrola. Nie w każdym TSI olej śmierdzi benzyną - w moim jakoś nie czuję benzyny. Bo niby dlaczego w TSI ma być wyczuwalny zapach benzyny a w innych benzynowych też czy nie? jakoś nie widzę powodów aby wzorem diesla benzyna przedostawała się do oleju. A i w dieslu tylko z DPF kiedy to jest podawana dodatkowa dawka paliwa. BTW od 160kkm jeżdżę na Millersie XF 5W30, wcześniej 80kkm na Motulu 504/507 ale jakoś nie poczuwam się do najeżdżania na Castrola - byle nie był podrobiony, bo jest najczęściej podrabianym olejem
                                  Zamieszczone przez sebkoch
                                  Każda benzyna musi się jednak wkręcić na te 3,5 - 5 tyś obrotów bo inaczej się zamulli.
                                  jakoś przez 1,5Mkm nie zamuliłem silników jeżdżąc i z 2tys., obrotów i z 5-6tys. obrotów. :lol:
                                  Zamieszczone przez krzyzakp
                                  Po 90tys filtr powietrza?
                                  niedawno miałem przegląd 90kkm i wymianę zarówno filtra powietrza jak i świec. Mimo, że zazwyczaj nie przestrzegałem częstotliwości wymian filtrów - wymieniałem wcześniej, to jednak w przypadku Superba nie widziałem takiej konieczności. Może ma lepiej usytuowany wlot powietrza, ale po 90kkm wyglądał jeszcze całkiem OK, a w poprzednim autku zdarzało mnie się wymieniać po 15kkm bo był brudny. Świece też wyglądały całkiem w porządku.
                                  Zamieszczone przez JestTakiWiatr
                                  W praktyce turlam sie majac przewaznie 1.5-2tys obr/min, sporadycznie wyprzedzajac czy dynamiczniej ruszajac spod swiatel
                                  można spokojnie się turlać z takimi obrotami, tylko do przyspieszania czy pod górkę to lepiej zredukować.

                                  [ Dodano: Pią 24 Kwi, 15 16:03 ]
                                  Zamieszczone przez lukrys
                                  a ja bym sie chciał dowiedzieć co ile wymieniać filtry, płyny?
                                  od 320kkm (trzeci samochód) jeżdżę w trybach LongLife. Bez problemów, oznak zużycia itp. Również na olejach LL - czyli wg wielu najgorszych i przyczynach wszelkiego zła. W O2 (pierwszy z trzech) komputer wyraźnie odróżniał jazdy na krótkich odcinkach - wymiana po 18kkm - od jazd w trasach kiedy to pokazał 27kkm. teraz w Superbie stabilnie pokazuje ponad 30kkm, ale też głównie trasy jeździ.

                                  Komentarz

                                  • maro rs
                                    Elegance
                                    • 2014
                                    • 948

                                    Zamieszczone przez krzyzakp
                                    Po 90tys filtr powietrza? :shock:
                                    Ciekawe jak ten filtr sobie bedzie radził z filtrowaniem i w ogole przepuszczaniem powietrza.. Szczegolnie ze bardziej sie dba o człowieka i jego "wrazliwy nosek" niz o to, co spala silnik... Dla filtra paliwa jeszcze rozumiem, ale powietrza to dla mnie pomyłka.. Dobrze ze nie brałem zadnego z tych pakietow
                                    Ja wziąłem, bo miałem do wyboru: zapłacić 2400 za przedłużoną gwarancję lub 2150 za przedłużoną gwarancję+pakiet basic. Więc nie dość, że mam 4 przeglądy i jakieś 5 wymian oleju+olej+filtr+korek gratis, to jeszcze 250 zł w kieszeni
                                    A za swoje dokupię każdorazowo filtr powietrza i już
                                    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                    Komentarz

                                    • krzyzakp
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1016
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      maro rs, w takim przypadku to Cie rozumiem w pełni - skoro daja CI 250PLN w łape i jeszcze "cos tam" dorzucaja (te pare przegladow), to zal by bylo nie brac.. Chodziło mi o sytuacje gdy kupujesz za normalna stawke ten pakiet.

                                      Moja O3 RS

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez maro rs
                                        A za swoje dokupię każdorazowo filtr powietrza i już
                                        za zaoszczędzone to nawet starczy CI na więcej

                                        Komentarz

                                        • feels3
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 348

                                          Zamieszczone przez sebkoch
                                          Każda benzyna musi się jednak wkręcić na te 3,5 - 5 tyś obrotów bo inaczej się zamulli.
                                          Czyli rozumiem po miescie max 2 bieg?

                                          Komentarz

                                          • greg505
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1239

                                            Zamieszczone przez feels3
                                            Zamieszczone przez sebkoch
                                            Każda benzyna musi się jednak wkręcić na te 3,5 - 5 tyś obrotów bo inaczej się zamulli.
                                            Czyli rozumiem po miescie max 2 bieg?
                                            Tak, strach 3ke wrzucac bo 150km/h na blacie sie pojawia
                                            Black magic

                                            Komentarz

                                            • sebkoch
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 231
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              Zamieszczone przez rezon
                                              Zamieszczone przez sebkoch
                                              Najważniejsze to wylać z auta Castrola i zalać Motulem, Milersem itp. Na tych olejach można go męczyć do woli. Castrol jak zlewałem go po pierwszych 3 tyś był jak coca-cola i śmierdział benzyną (Motul oczywiście też śmierdzi jak w każdym TSI ale ma inną konsystencję).
                                              ta.... Castrol to całe zło tylko dlatego, że nazywa się Castrol? Jest wiele osób chwalących Castrola. Nie w każdym TSI olej śmierdzi benzyną - w moim jakoś nie czuję benzyny.
                                              Może masz słaby węch po prostu. Mam w rodzinie TSI 1.2, 1.4 i 1.8 i w każdym olej czuć mocną benzyną. W każdym fabryczny Castrol miał taką samą konsystencję. Tylko też każdy z nich jeździ a nie toczy się na obrotach 1,5 - 2 tyś. Więc może Castrol jest OK do takiego trybu "jazdy"...

                                              [ Dodano: Pią 24 Kwi, 15 20:42 ]
                                              Zamieszczone przez feels3
                                              Zamieszczone przez sebkoch
                                              Każda benzyna musi się jednak wkręcić na te 3,5 - 5 tyś obrotów bo inaczej się zamulli.
                                              Czyli rozumiem po miescie max 2 bieg?
                                              Jasne, wcześniej przecież wyraźnie napisałem, że jeżdżę cały czas do odcięcia i nigdy nie schodzę z 5,5 tyś rpm.
                                              Niestety po mieście najczęściej tylko na 1-ce cały czas do odcięcia aż ogień strzela z rury jak w starych gaźnikach...
                                              Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                              Komentarz

                                              • olga
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 41

                                                W żadnym popularyzatorskim artykule z cyklu "moment obrotowy czy moc" nie znalazłem następującej informacji
                                                (co w moim odczuciu prowadzi do funkcjonowania "niepełnych mądrości" i występowania nieporozumień):

                                                1. samochód przyśpiesza dzięki niezrównoważonej sile i wartość tego przyśpieszenia zależy od wartości tej siły i masy samochodu
                                                (Isaac Newton 300 lat temu )

                                                2. ruchowi samochodu towarzyszą liczne siły oporu rosnące wraz ze wzrostem jego prędkości (np. opór powietrza rośnie mniej więcej jak kwadrat
                                                prędkości)

                                                3. zatem aby utrzymać określoną wartość niezrównoważonej siły (dynamikę auta) ze wzrostem prędkości należy zwiększać podaż mocy - rośnie zapotrzebowanie
                                                na podaż mocy (tj. zmiana mocy w jednostce czasu -- a nie sama moc !!!) --
                                                w przeciwnym razie nasza niezrównoważona siła zniknie ze wzrostem prędkości (dynamika auta spada do zerowej)
                                                i moment obrotowy może wynosić sobie ile chce i tak auto dalej nie przyśpieszy.

                                                Zatem dynamikę auta charakteryzuje w sposób pierwotny nie maksymalny moment obrotowy, nie moc maksymalna, a zdolność do podaży mocy
                                                (wzrost mocy w jednostce czasu)

                                                I to w jakiejś mierze odzwierciedla charakterystyka zewnętrzna.

                                                Koledzy, przecież sami tego używacie jako akceptowalnego miernika dynamiczności auta (mniej lub bardziej świadomie):
                                                każdy z Was przecież powie, patrząc na dwa wykresy
                                                dwóch silników obr./min versus Nm, że ten co ma wyżej położony wykres jest bardziej dynamiczny!!!

                                                Wracając do mojej oceny 1.8TSI, i 1.4TSI

                                                1. użyłem 237Nm jako liczby charakteryzujący wykres obr./min -versus Nm (bo kształt znamy, stąd ta liczba wystarcza do opisu, i opisu korekty całe charakter. zewnętrznej)

                                                2. podając wykres obr./min v. Nm mamy przecież wykres jednoznacznie wyznaczony wykres obr./min v. moc (więc nie musiałem
                                                nic mówić o mocy --- równoważne sposoby opisu)

                                                3. zapominając o mojej uwadze dotyczącej ,,szczątkowego" przedziału obrotów (3500, 4000) -- twierdzicie (nie którzy z Was), że w obszarze 1500-3500 1.8TSI
                                                lepiej przyśpiesza od 1.4TSI mino, że (płaskie) charakterystyki zewnętrzne tam się pokrywają -- obie po 250 Nm!!!

                                                Jeżeli przyjąć, że oba auta mają dobrze dobrane przełożenia (identyczne) to niby dlaczego miałby 1.8TSI lepiej przyspieszać
                                                w tym obszarze, niby dlaczego miałby mieć lepszą podaż mocy, skoro z wykresu potencjalnie ma taka samą (bez uwzględnienia korekty masowej) ??? :shock:


                                                Inna sprawa, jeśli Wasze 1.8TSI mają charakterystykę płaską z 300Nm, to nie ma rozmowy, nawet po korekcie masowej
                                                przewyższa to charakterystykę 1.4TSI (z 250Nm)--- ja się wypowiadałem o danych katalogowych (z zeszłego roku 2014),
                                                gdzie podają 250Nm dla 1.8TsI)


                                                PSrzepraszam, jeśli się nie ustosunkowałem do wszystkich krytyk i wpisów --- trochę ich już jest i nie ogarnąłem jeszcze ich wszystkich

                                                Komentarz

                                                • Enriquez
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7685
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Idąc tym tokiem rozumowania można dojść do wniosku, że Panda 4x4 przyspiesza do 5 km/h hak Lamborghini Gallardo.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • sebkoch
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 231
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                    olga

                                                    Ten twój cały pseudonaukowy wywód miałby sens gdyby nie to, że producent podaje 1s szybciej do 100 km/h dla 1.8 a do 200 km/h to już pewnie będzie z 10s i to jest ta minimalna przewaga mimo pięknych równych przebiegów momentu na wykresikach dla 1.4 i 1.8
                                                    Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...